Stempas

Heeft u geen stempas gekregen of bent u hem kwijt? Of is uw stempas beschadigd? U kunt een nieuwe stempas aanvragen tot en met vrijdag 11 maart 2022, 17.00 uur.

U krijgt tussen 21 en 27 februari 2022 uw stempas via de post thuis.

Stempas niet ontvangen of kwijt

Heeft u op 2 maart 2022 nog geen stempas ontvangen of bent u hem kwijt? En u mag stemmen? Dan kunt u een nieuwe stempas aanvragen. Dit kan vanaf 2 maart 2022 digitaal, schriftelijk of persoonlijk op het gemeentehuis. U kunt tot vrijdag 11 maart 2022, 17.00 uur een nieuwe stempas aanvragen.

Stempas en verhuizen

U krijgt uw stempas op het adres waar u staat ingeschreven op 31 januari 2022. Verhuisde u na 31 januari? Wij doen ons best uw stempas naar uw nieuwe adres in Horst aan de Maas te sturen. Heeft u geen stempas gekregen? Lees dan hieronder hoe u misschien alsnog een stempas kunt krijgen.

Verhuisde u binnen de gemeente Horst aan de Maas?

U kunt de stempas misschien op uw oude adres ophalen. De gemeente heeft zoveel mogelijk geprobeerd de stempas naar het nieuwe adres te sturen. Geen stempas gekregen? Dan kunt u een nieuwe stempas aanvragen. 

Woonde u eerst in een andere gemeente?

U kunt met uw stempas alleen in uw oude gemeente stemmen. U kunt uw stempas niet omruilen voor een stempas voor de gemeente Horst aan de Maas. Neem contact op met uw oude gemeente als u geen stempas heeft.

Woonde u eerst in Horst aan de Maas en nu in een andere gemeente?

U kunt met uw stempas alleen in de gemeente Horst aan de Maas stemmen. U kunt uw stempas niet omruilen voor een stempas in uw nieuwe gemeente. U kunt bij de gemeente Horst aan de Maas een nieuwe stempas aanvragen als u geen stempas heeft.

Identiteitsbewijs kwijt of niet meer geldig

U moet in het stemlokaal uw stempas en een geldig identiteitsbewijs laten zien. Dit kan uw rijbewijs, identiteitskaart of paspoort zijn. Uw identiteitsbewijs mag maximaal 5 jaar niet meer geldig zijn. Dit betekent dat op uw identiteitsbewijs bij ‘geldig tot’ 17 maart 2017 of een latere datum moet staan.

Identiteitsbewijs kwijt, wat nu?

Meld bij de gemeente dat u het identiteitsbewijs kwijt bent. Maak hiervoor een afspraak. U krijgt dan een kopie van de ‘verklaring van vermissing’. Neem de kopie mee naar het stemlokaal. En neem een  ander document mee waarop uw naam en een foto staat, bijvoorbeeld een persoonlijke OV-chipkaart. 

Uw paspoort of ID-kaart kwijt? U kunt ook digitaal aangifte van vermissing doen met uw DigiD.

Is uw identiteitsbewijs meer dan 5 jaar niet meer geldig?

Dan kunt u ook iemand anders voor u laten stemmen met een schriftelijke volmacht. Regel dit voor vrijdag 11 maart 2022, 17.00 uur.