Regieassistent
Over de vacature
- Openingsdatum
- 7 oktober 2025
- Sluitingsdatum
- 26 oktober 2025
- Uren per week
- 36
- Salaris
- € 3489 - € 4998
- Vakgebied
- Openbare ruimte
Creëer jij ruimte, neem je de ruimte en heb je ook nog eens verstand van ruimte(lijke wet- en regelgeving)? Dan hebben wij ruimte voor jou binnen ons team. Ben je klantgericht, communicatief sterk en durf je keuzes te maken? Dan zoeken wij jou als onze nieuwe regieassistent binnen het team Vergunningen van de afdeling Omgeving!Â
Regieassistent Â
36 uur per week Â
Wat doet de afdeling en het team?Â
De afdeling Omgeving van de gemeente Horst aan de Maas staat midden in de samenleving. Wij zorgen ervoor dat inwoners, ondernemers en organisaties prettig kunnen wonen, werken en recreëren, mét respect voor de leefomgeving. Dat doen we door ruimtelijk beleid te maken, plannen te beoordelen en vergunningen te verlenen. Binnen de afdeling werken verschillende disciplines nauw samen, zoals vergunningverleners, planologen, milieuspecialisten en omgevingsjuristen. Door de kennis en inzet van deze professionals te bundelen, kan de afdeling Omgeving complexe vraagstukken integraal aanpakken. Van het beoordelen van een individuele vergunning tot het vormgeven van een groot ruimtelijk project: samen zorgen we voor een leefbare, duurzame en toekomstbestendige gemeente.Â
Wat doe jij?
Je staat aan het begin van het proces van het team Vergunningen én je hebt contact met inwoners en ondernemers die nieuwe informatieverzoeken indienen. Vanuit verschillende hoeken komen er dus vragen jouw kant op, die via ons zaaksysteem geregistreerd worden. Met inwoners en ondernemers heb je contact over ruimtelijke initiatieven die ingediend worden. Je beantwoordt vragen en onderzoekt of de voorgestelde initiatieven binnen de wet- en regelgeving passen. Wanneer een initiatief niet in het omgevingsplan past, beoordeel je dit op andere mogelijkheden. Je werkt samen met je collega’s om tot een gefundeerde conclusie te komen. Als regieassistent ben jij hét aanspreekpunt voor inwoners, ondernemers en collega’s met vragen over ruimtelijke initiatieven. JijÂ
- Beantwoordt vragen en registreert verzoeken via ons zaaksysteem;
- Toetst initiatieven aan wet- en regelgeving zoals de Omgevingswet en beoordeelt de mogelijkheden wanneer ze niet in het omgevingsplan passen;
- Werkt samen met collega’s aan een duidelijke en onderbouwde conclusie;
- Ondersteunt collega’s en bestuurders door complexe initiatieven goed voor te bereiden;
- Zorgt ervoor dat aanvragers snel en helder antwoord krijgen en de mogelijkheden krijgen te zien van hun initiatief.
 Kortom: jij bent de verbindende schakel tussen inwoners, ondernemers en de gemeente!Â
Wat zoeken wij?Â
We zoeken een sociale en proactieve collega die vragen over ruimtelijke initiatieven beantwoordt en initiatieven checkt op mogelijkheden vanuit ons vernieuwd ruimtelijk proces. Binnen deze functie is het belangrijk dat je klantgericht bent en op basis van jouw kennis en kunde van het ruimtelijk domein keuzes durft te maken. Je houdt ervan om in contact te treden met inwoners, ondernemers, collega’s en bestuurders. We zoeken een klantgerichte enthousiasteling die graag samenwerkt. Ben jij op de hoogte van ruimtelijke wet- en regelgeving zoals de Omgevingswet en kun je op basis van jouw kennis snel en adequaat handelen? Dan ben je al een heel eind! Met een collegiaal en bevlogen team ga je initiatieven doornemen en beoordelen of deze passen binnen (vooral) de ruimtelijke beleidskaders. Een analytische blik en een proactieve houding mogen dan ook niet ontbreken op jouw lijst met competenties. Wat we nog meer belangrijk vinden? Dat je er energie van krijgt om vragen te beantwoorden en mee te denken met collega’s en klanten.
Wat bieden wij jou? 
De functie is ingedeeld in schaal 9. Dit is minimaal € 3.489,-- en maximaal € 4.998,-- bruto per maand (bij een fulltime dienstverband). De inschaling vindt marktconform plaats op grond van opleiding en ervaring, eventueel in een aanloopschaal. Daarnaast heeft de gemeente goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een financieel keuzebudget van 17,05% (van je brutosalaris), reiskostenvergoeding, een fietsregeling en de mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen door opleidingen en trainingen.   Â
Deze functie wordt in eerste instantie voor een jaar ingevuld. Zijn we daarna allebei tevreden? Dan gaan we samen verder en krijg je een dienstverband voor onbepaalde tijd.  Â
Heb je nog vragen? 
Hebben wij jouw nieuwsgierigheid geprikkeld? Wil je meer weten over onze organisatie en deze vacature in het bijzonder? Bel met Dave Ploum, Teamleider Vergunningen via 077 477 96 30. Heb je vragen over het sollicitatieproces bel dan met Nathalie Leenen, Corporate Recruiter, op 077 477 97 81. Â
Het sollicitatieproces 
Is deze functie echt iets voor jou? Reageer dan uiterlijk 26 oktober via de sollicitatiebutton. Â
Zet alvast in je agendaÂ
De externe 1e gesprekken vinden plaats op 30 oktober en de 2e gesprekken op 6 november.