Projectondersteuner Economie en Gebiedsontwikkeling

Over de vacature

Openingsdatum
2 september 2025
Sluitingsdatum
21 september 2025
Uren per week
36
Salaris
€ 3359 - € 4811
Vakgebied
Binnendienst/algemene dienst, Openbare ruimte

Ter versterking van ons team zoeken we een enthousiaste collega. Word jij onze nieuwe 

Projectondersteuner afdeling Economie en Gebiedsontwikkeling (EG) 
36 uur  


De afdeling en het team

Als projectondersteuner bij de afdeling Economie en Gebiedsontwikkeling kom je te werken in een team dat grote impact heeft op de fysieke ruimte in de gemeente Horst aan de Maas. Het team Projecten werkt aan de projecten met de focus op woningbouwontwikkeling, onderwijshuisvesting en het sturen op de leefbaarheid in onze kernen met behulp van multifunctionele accommodaties. We brengen onze woningbehoefte voor de komende jaren in kaart, zodat het team de versnelling van de woningbouw verder kan oppakken. Het Integraal Huisvestingsplan is eind vorig jaar vastgesteld. Daarmee hebben we duidelijk welke scholen de komende jaren in aanmerking komen voor renovatie en nieuwbouw. De gemeente is ambitieus op het gebied van de energietransitie, klimaatadaptatie en ook met een gebiedsgerichte aanpak van de Mariapeel. De gemeente Horst aan de Maas kent een aantal grote toeristische trekpleisters. Ook dat zorgt voor interessante projecten. De afdeling EG omvat (strategische) beleidsmedewerkers voor alle taken in de fysieke ruimte die onder de verantwoordelijkheid vallen van het afdelingshoofd. De projectleiders, de projectondersteuners, de grondzakenmedewerkers en de planeconomen vallen onder de aansturing van de teamleider projecten. De projectondersteuner helpt projectleiders in de uitvoering van de werkzaamheden voor de projecten in onze gemeente. Je werkt nauw samen met je twee collega projectondersteuners en houdt elkaar aangehaakt bij de ontwikkelingen in je werk. Krijg je, naast ondersteuning voor de projecten, ook voldoening in het administratief ondersteunen van onze afdeling grondzaken, dan is deze functie echt iets voor jou.  

Wat doe jij als projectondersteuner?  

Je werkt in een team van enthousiaste en betrokken collega's. Je bent een belangrijke sparringpartner en het aanspreekpunt bij afwezigheid van de projectleider. Je zorgt ervoor dat projecten soepel verlopen en doelen worden behaald. Jouw rol is belangrijk voor het succesvol uitvoeren van de projecten. Je taken omvatten onder andere: 

  • Het bewaken van de planning/voortgang van de projecten. Je hebt een signaalfunctie richting de projectleider
  • Het actief deelnemen aan projectgroepen en vastleggen van actiepunten
  • Het verzamelen, beheren, bewerken en verwerken van projectinformatie
  • De coördinatie van de communicatie richting belanghebbenden 
  • Het ondersteunen van de projectleider bij projectbudgetten en financiële processen
  • Het ondersteunen van de projectleider bij het opstellen van projectrapportages- en evaluaties
  • Het inplannen en coördineren van afspraken en vergaderingen 
  • Het administratief ondersteunen van de collega’s van grondzaken 
  • Afdeling ondersteunende taken

Wie ben jij?

Jij werkt graag met mensen! In je communicatie, houding en gedrag ben je duidelijk, warm en verbindend. Je bent sociaal vaardig, hebt een proactieve houding en bent een teamspeler. Je hebt ervaring met het bieden van projectmatige en/of administratieve ondersteuning. Je houdt collega’s bij de les om de systemen en de uniforme werkwijze van projectmatig werken die we hanteren in onze gemeente als een ambassadeur uit te dragen. Een aantal andere belangrijke vaardigheden in de functie zijn: 

  • Stressbestendig
  • Communicatief sterk in woord en schrift 
  • Initiatiefrijk
  • Nauwkeurig en accuraat
  • Ambitieus en enthousiast
  • Affiniteit met digitale ontwikkelingen 

Dit bieden wij jou

De functie is ingedeeld in schaal 9. Dit is minimaal € 3.489,-- en maximaal € 4.998,-- bruto per maand (bij een fulltime dienstverband). De inschaling vindt marktconform plaats op grond van opleiding en ervaring, eventueel in een aanloopschaal. Daarnaast heeft de gemeente goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder het Individueel Keuzebudget (IKB 17,05% van het brutosalaris), reiskostenvergoeding, fietsplanregeling en de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen door opleidingen en trainingen.  

Deze functie wordt in eerste instantie voor een jaar ingevuld. Zijn we daarna allebei tevreden? Dan gaan we samen verder en krijg je een dienstverband voor onbepaalde tijd. 

Heb je nog vragen?

Neem voor meer informatie over de inhoud van de functie contact op met Bart Linssen, teamleider EG via 077 477 95 83. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Nathalie Leenen, Corporate Recruiter. Je kunt haar bereiken via 077 477 97 81.


Het sollicitatieproces
Is deze functie echt iets voor jou? Stuur ons dan uiterlijk 21 september een motivatie en cv via de sollicitatiebutton.  


Zet alvast in je agenda  
De 1e gesprekken vinden plaats op 23 september en de 2e gesprekken op 26 september. 

Horst aan de Maas dat zijn wij

Een tikje verlegen, bescheiden en nuchter. Harde werkers, die weten wat ze hebben bereikt, maar soms nog te weinig stilstaan bij hoe bijzonder dat eigenlijk is. Horst aan de Maas is geboren op het snijvlak van veen, zand en klei. In de afgelopen 100 jaar is Horst aan de Maas uitgegroeid tot een van de meest welvarende en gelukkige gemeentes van Nederland. Misschien zelfs wel van de wereld. En dat hebben we te danken aan onze grootouders. Zij hebben Horst aan de Maas getransformeerd; van slechte grond, naar agrarisch koploper van de wereld. Hoe? Door samen aan te pakken. Met vindingrijkheid en hard werken. Wij zijn aanpakkers en zorgen er samen voor dat we toewerken naar een gezonde, duurzame en veilige samenleving waar we met elkaar leven, wonen en werken. 16 hechte dorpen met trotse inwoners, waar het fijn is om op te groeien en waar je gezond en gelukkig oud kunt worden. Nu en in de toekomst.