Onze organisatie

De organisatie van de gemeente Horst aan de Maas heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot een volwassen en moderne organisatie die volop meedoet in de uitdagingen van deze tijd. Al onze medewerkers hebben betrokkenheid, betrouwbaarheid en respect hoog in het vaandel staan. De kracht van de organisatie zit hem dan ook in de mensen die haar maken. Samen maken we het verschil!

Onze organisatie bestaat uit mensen uit onze gemeente én daarbuiten. Samen zorgen we ervoor dat we in ontwikkeling blijven en dat we klaarstaan voor elkaar en voor de inwoners. We werken samen aan een gezonde, duurzame en ondernemende organisatie. Met beide benen op de grond en met de blik vooruit. #SameGaonVûrGröts.

Hoe ziet de gemeentelijke organisatie eruit? 

Organogram in tekst:

Directie

Algemeen directeur - gemeentesecretaris

Adjunctdirecteur

Ambtelijke organisatie

Onder de aansturing van de directie vallen:

  • Strategisch Advies, Opgavemanagers, directiesecretaris
  • Concern Control 
    • Financiën

De ambtelijke organisatie bestaat uit het Ruimtelijk domein, Sociaal domein en Bedrijfsvoering. Het Ruimtelijk domein bestaat uit de volgende teams:

  • Economie en Gebiedsontwikkeling,
  • Omgeving,
  • APV, Toezicht en Handhaving
  • Openbare Werken
    • Buitendienst

Het Sociaal domein bestaat uit de volgende teams:

  • Samenleving
  • Werk, Inkomen en Zorg
    • Frontoffice
    • Backoffice
  • KCC en Burgerzaken

Bedrijfsvoering bestaat uit:

  • Vastgoedbeheer
    • Zwembad
  • Informatievoorzieining
    • Beleid, Ontwikkelingen en Projecten
    • Functioneel Beheer
    • Automatisering en Servicedesk
    • Gegevensmanagement en Business Intelligence
    • Informatiebeheer
  • Bestuur en Organisatieondersteuning
    • Bestuurlijke Juridsche Zaken
    • Communicatie
    • HRM
    • Bestuur- en manangement ondersteuning