Medewerker administratie - afdeling Omgeving
Over de vacature
- Openingsdatum
- 7 oktober 2025
- Sluitingsdatum
- 26 oktober 2025
- Uren per week
- 36
- Salaris
- € 2805 - € 3980
- Vakgebied
- Openbare ruimte
Wil jij een belangrijke spil zijn binnen onze afdeling en zorg jij ervoor dat alles administratief soepel verloopt? Ben jij dienstverlenend, nauwkeurig én hou je van samenwerken? Dan zoeken wij jou als onze nieuwe
Medewerker administratie
(Afdeling Omgeving)
32 - 36 uur per week
Wat doet de afdeling?
De afdeling Omgeving van de gemeente Horst aan de Maas staat midden in de samenleving. Wij zorgen ervoor dat inwoners, ondernemers en organisaties prettig kunnen wonen, werken en recreëren, mét respect voor de leefomgeving. Dat doen we door ruimtelijk beleid te maken, plannen te beoordelen en vergunningen te verlenen. Binnen de afdeling werken verschillende disciplines nauw samen, zoals vergunningverleners, planologen, milieuspecialisten en omgevingsjuristen. Door de kennis en inzet van deze professionals te bundelen kan de afdeling Omgeving complexe vraagstukken integraal aanpakken. Van het beoordelen van een individuele vergunning tot het vormgeven van een groot ruimtelijk project: samen zorgen we voor een leefbare, duurzame en toekomstbestendige gemeente.
Wat doe jij?
Als administratief medewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor inwoners en collega’s en ondersteun je de afdeling Omgeving bij uiteenlopende werkzaamheden. Dankzij jouw inzet blijven onze processen goed georganiseerd en verloopt de dienstverlening richting inwoners en partners optimaal. Dit werk doe jij:
- Je verwerkt vergunningaanvragen administratief, anonimiseert en publiceert besluiten, zoals omgevingsvergunningen en ruimtelijke producten;
- Je bewaakt de registratie in het zaaksysteem voor onder andere de omgevingsvergunningen.
- Je beoordeelt, verdeelt en verwerkt inkomende (digitale en analoge) poststukken;
- Je bent hét eerste aanspreekpunt voor inwoners en collega’s met vragen over lopende procedures;
- Je beheert agenda’s van projecten en teams binnen de afdeling Omgeving;
- Je ondersteunt overleggen door agenda’s voor te bereiden, notulen te maken en actielijsten bij te houden, zoals het overleg met de planologen, de Taskforce spuitzonering of de intaketafel.
Wat breng je mee?
Wij zoeken een collega die energie krijgt van samenwerken en die graag een ondersteunende rol vervult bij de afdeling Omgeving. Daarbij heb je kennis van en/of affiniteit met ruimtelijke vraagstukken. Je bent iemand die vooruitdenkt en het overzicht bewaart, ook wanneer de druk hoog is. Verder herken jij jezelf in het volgende;
- Je bent dienstverlenend en denkt actief mee.
- Je past je gemakkelijk aan en bent flexibel.
- Je bent proactief en neemt initiatief.
- Je blijft rustig onder druk.
- Je werkt nauwkeurig en gestructureerd.
- Je bent een echte teamspeler met een gezonde dosis humor.
- Beschikbaarheid op maandag en dinsdag is een pré.
Wat bieden wij jou?
De functie is ingedeeld in schaal 7. Dit is minimaal € 2.805,-- en maximaal € 3.980,-- bruto per maand (bij een fulltime dienstverband). De inschaling vindt marktconform plaats op grond van opleiding en ervaring, eventueel in een aanloopschaal. Daarnaast heeft de gemeente goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een financieel keuzebudget van 17,05% (van je brutosalaris), reiskostenvergoeding, een fietsregeling en de mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen door opleidingen en trainingen.
Deze functie wordt in eerste instantie voor een jaar ingevuld. Zijn we daarna allebei tevreden? Dan gaan we samen verder en krijg je een dienstverband voor onbepaalde tijd.
Heb je nog vragen?
Hebben wij jouw nieuwsgierigheid geprikkeld? Wil je meer weten over onze organisatie en deze vacature in het bijzonder? Bel dan met Dave Ploum, Teamleider Vergunningen via 077 477 96 30. Wil je meer weten over het sollicitatieproces bel dan met Nathalie Leenen op 077 477 97 81.
Het sollicitatieproces
Is deze functie echt iets voor jou? Reageer dan uiterlijk op 26 oktober via de sollicitatiebutton.
Zet alvast in je agenda
De externe 1e gesprekken vinden plaats op 31 oktober en de 2e gesprekken op 7 november.