Klacht indienen

Vindt u dat u niet goed behandeld bent door een medewerker of bestuurder van de gemeente? U kunt hierover een klacht indienen.

Overlast of een onveilige situatie meldt u op een andere manier.

Klacht indienen

  • Vermeld duidelijk waarover u klaagt. Geef aan over wie of wat het gaat en wanneer het voorval heeft plaatsgevonden. Soms is het handig als u kopie├źn van brieven of documenten bijvoegt.
  • U kunt niet anoniem een klacht indienen. U geeft uw naam, adres en telefoonnummer door, zodat we snel contact met u kunnen opnemen
  • U kunt ook telefonisch uw klacht indienen door te bellen naar (077) 477 9777. Of u stuurt een brief naar Gemeente Horst aan de Maas, T.a.v. Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 6005, 5960 AA Horst.

Persoonlijk gesprek

Nadat we uw brief hebben ontvangen, bellen we u binnen 24 uur (op werkdagen). We kunnen dan een afspraak met u maken voor een persoonlijk gesprek in het gemeentehuis. Dat zal dan binnen 2 weken plaatsvinden. Hierbij kan degene waarover u klaagt aanwezig zijn. In dat gesprek proberen we samen uw klacht op een goede manier op te lossen.

Niet tevreden?

Bent u niet tevreden over de behandeling van uw klacht door de gemeente? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Nationale ombudsman. Dit kan pas nadat het college een definitieve beoordeling over uw klacht heeft gegeven.