Hulp nodig? Vraag een gesprek aan

Uw hulpvraag uitleggen

In het telefoongesprek stelt de medewerker u vragen om een goed beeld te krijgen van uw situatie en uw hulpvraag. Afhankelijk van uw vraag spreken we een moment af voor een gesprek met onze consulent. Dat kan bij u thuis, maar ook in het gemeentehuis, of ergens anders waar u het prettig vindt. Dit kunt u allemaal tijdens het telefoongesprek bespreken.

U kunt ook via de website laten weten dat u graag met onze consulent wilt praten over uw hulpvraag.

Bel mij terug

Gesprek met onze consulent

Tijdens het eerste gesprek met onze consulent bespreekt u uw persoonlijke situatie. We noemen dit gesprek ook wel het 'vraagverhelderingsgesprek'.

Situatie bespreken

Met de consulent bekijkt u of u zelf, met hulp van de mensen om u heen, uw situatie kunt verbeteren. Ook komen de mogelijkheden van informele en professionele ondersteuning of de benodigde voorzieningen aan de orde. Misschien is het mogelijk om thuis te blijven wonen met bijvoorbeeld hulp van een traplift, toiletaanpassing of andere voorzieningen. We zetten ons in voor maatwerk, zodat u precies krijgt wat u nodig heeft.

Het gesprek voorbereiden

Als u het fijn vindt kan een familielid of vriend u helpen bij het gesprek met onze consulent. Is dat niet mogelijk? Dan kunt u vragen of een onafhankelijke cliëntondersteuner u helpt.Een onafhankelijke cliëntondersteuner weet waar je kunt aankloppen met welke vragen. En kan u helpen u voor te bereiden op een gesprek. Deze hulp is gratis.

Professionele cliëntondersteuners

Voor een professionele cliëntondersteuner heeft u geen indicatie of doorverwijzing nodig. Bel ons voor contactgegevens op (077) 477 9777.

Vrijwillige cliëntondersteuner

U kunt ook hulp vragen aan een vrijwillige cliëntondersteuner. Dit is een ouderenadviseur voor alle senioren in onze gemeente. U hoeft geen lid te zijn van de KBO. Neem contact op met uw lokale KBO-afdeling of bel ons op 077-4779777.

Zorgaanbieders en contract

  • De gemeente Horst aan de Maas heeft met een groot aantal zorgaanbieders contracten afgesloten.
  • Uitgangspunt is dat u zelf vrij kunt kiezen uit deze zorgaanbieders.
  • Aanbieders die nog geen contract hebben met de gemeente, kunnen een contract aanvragen. Als er een contract wordt afgesloten, kunt u ook bij deze aanbieder terecht voor zorg en ondersteuning.
  • Bent u niet tevreden over uw huidige zorgaanbieder? Bel ons op (077) 477 9777 of vraag of wij u bellen.