Hulp nodig? Vraag een gesprek aan
Telefoongesprek
In het telefoongesprek stellen wij u vragen om een goed beeld te krijgen van uw situatie en uw hulpvraag. We kijken altijd eerst wat u zelf kunt doen. Alleen of met de mensen om u heen. Of misschien kunt u ergens in uw buurt een plek waar u hulp kunt krijgen. Zo kunnen we goed omgaan met het geld, de spullen en mensen die we hebben. Zodat we ook in de toekomst zorg kunnen blijven bieden én betalen voor wie het echt nodig heeft.
Afhankelijk van uw vraag spreken we een moment af voor een gesprek met onze consulent. Dat kan bij u thuis, maar ook in het gemeentehuis of ergens anders waar u het prettig vindt. Dit kunt u allemaal tijdens het telefoongesprek bespreken.
Gesprek met onze consulent
Tijdens het eerste gesprek met onze consulent bespreekt u uw persoonlijke situatie. We noemen dit gesprek ook wel het 'vraagverhelderingsgesprek'.
Situatie bespreken
Met de consulent bekijkt u of u zelf, met hulp van de mensen om u heen, uw situatie kunt verbeteren. Ook bespreken we welke informele en professionele ondersteuning misschien nodig is of welke voorzieningen u nodig heeft. Misschien kunt u thuis blijven wonen met bijvoorbeeld hulp van een lift langs de trap, aanpassing van uw toilet of andere hulpmiddelen. We proberen u precies te geven wat u nodig heeft.
Hulp bij het gesprek
Als u het fijn vindt kan een familielid of vriend u helpen bij het gesprek met onze consulent. Kan dat niet? Dan kunt u vragen of een onafhankelijke cliëntondersteuner u helpt. Deze hulp is gratis.
Zorgaanbieders en contract
- De gemeente Horst aan de Maas heeft met een groot aantal zorgaanbieders contracten afgesloten.
- Uitgangspunt is dat u zelf vrij kunt kiezen uit deze zorgaanbieders.
- Bent u niet tevreden over de zorgaanbieder die nu voor u zorgt? Neem contact op met ons.