Beleidsadviseur Onderwijshuisvesting en Maatschappelijk Vastgoed
Over de vacature
- Openingsdatum
- 30 september 2025
- Sluitingsdatum
- 26 oktober 2025
- Uren per week
- 32 - 36
- Salaris
- € 3742 - € 5519
- Vakgebied
- Dienstverlening/facilitair, Maatschappelijk/sociaal cultureel, Sport/recreatie
In Horst aan de Maas zijn 16 dorpen met in veel dorpen een dorpshuis / MFA. Sommige gemeentelijk eigendom, andere in eigendom van een stichting. We constateren dat een aantal MFA’s het lastig heeft en dat het wenselijk is om uniformiteit te brengen in de afspraken die gemaakt worden. In oktober 2024 is het accommodatiebeleid vastgesteld met dit als een van de aandachtspunten die we verder gaan uitwerken. Voor scholen is dat het nieuwe integraal huisvestingsplan (IHP), voor accommodaties het gemeentelijk Vastgoed- en Accommodatiebeleid. De fundamenten voor die aanpak liggen er. Nu komt het aan op de uitvoering. Daarom zoeken wij een
Beleidsmedewerker Onderwijshuisvesting en Maatschappelijk Vastgoed
32 – 36 u
Als beleidsmedewerker accommodaties ben je verantwoordelijk voor een breed scala aan taken op het gebied van accommodatie beheer in onze gemeente. Je fungeert als het centrale aanspreekpunt voor beheerders van verschillende accommodaties en bent de schakel tussen hen en de gemeente. Scholen, verenigingen, kerken en andere vastgoedeigenaren kloppen bij jou aan met uiteenlopende vragen. Dat kan uitbreiding of vernieuwing zijn.
In onderwijshuisvesting hebben we al grote stappen gezet, met de voorgenomen nieuwbouw van de twee instellingen voor voortgezet onderwijs. Naast de realisatie van nieuwe scholen wordt er ook geïnvesteerd in het op orde brengen en houden van de bestaande schoolgebouwen. Voor de gewenste toekomstbestendigheid hebben we verduurzamingsafspraken vastgelegd in het IHP. Ook verenigingen willen een verduurzamingsslag maken, en vinden in jou een deskundige, inspirerende en creatieve sparringpartner.
Wat doe jij?
Als beleidsadviseur accommodaties heb je een veelzijdige en uitdagende functie die specifiek gericht is op welzijn en onderwijs. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen, uitvoeren, evalueren en actualiseren van het accommodatiebeleid, alsook voor het Integraal Huisvestingsplan onderwijs
- Actualisatie accommodatiebeleid (over 4 jaar)
- Actualisatie IHP (elke 4 jaar)
Een ander belangrijk aspect van je functie is het ondersteunen bij de uitvoering van subsidieregelingen voor de verduurzaming van maatschappelijke accommodaties. Je bent betrokken bij het afhandelen van grotere subsidies voor accommodaties. We zijn op zoek naar een persoon die:
- Een analyse maakt van de huidige situatie. Hoe en waar is wat geregeld?
- In gesprek gaat met stichtingen om inzicht te krijgen in individuele situaties (exploitatie, MJOP);
- Komt tot een regeling om onze MFA’s te ondersteunen waarbij meer gelijkheid / gelijke behandeling uitgangspunt is en ondersteunen van projecten;
- Start met de uitvoering van het gemeentelijk accommodatiebeleid o.b.v. bijbehorende subsidieregeling
- De uitvoering van het IHP oppakt; Niet als projectleider maar als projectdeelnemer die beleidsmatig de kaders per project definieert.
Het grootste deel van je werkzaamheden doe je vanuit het gemeentehuis/thuiswerkplek maar je bent ook buiten; soms is dit in de avonduren als er vergaderingen zijn waar je gevraagd wordt aan te sluiten.
Kennis & kwaliteiten
- Ervaring opgedaan met de beleidsontwikkeling voor onderwijshuisvesting en (sport)accommodaties;
- Stevige sparringpartner voor bestuur en directie;
- Uitstekende sociale en verbindende kwaliteiten.
Dit bieden wij jou
De functie is ingedeeld in schaal 10. Dit is minimaal € 3.742,-- en maximaal € 5.519,-- bruto per maand (bij een fulltime dienstverband). De inschaling vindt marktconform plaats op grond van opleiding en ervaring, eventueel in een aanloopschaal. Daarnaast heeft de gemeente goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder het Individueel Keuzebudget (IKB 17,05% van het brutosalaris), reiskostenvergoeding, fietsplanregeling en de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen door opleidingen en trainingen. Er zijn thuiswerkmogelijkheden voor deze functie. Dit doe je in overleg met je team.
Deze functie wordt in eerste instantie voor een jaar ingevuld. Zijn we daarna allebei tevreden? Dan gaan we samen verder en krijg je een dienstverband voor onbepaalde tijd.
Heb je nog vragen?
Neem voor meer informatie over de inhoud van de functie contact op metPatrick de Wit, Afdelingshoofd Economisch Gebied via 077 207 31 41. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Nathalie Leenen, Corporate Recruiter. Je kunt haar bereiken via 077 477 97 81.
Het sollicitatieproces
Is deze functie echt iets voor jou? Stuur ons dan uiterlijk 26 oktober een motivatie en cv via de sollicitatiebutton.
Zet alvast in je agenda
De externe 1e gesprekken vinden plaats op 29 oktober en de 2e gesprekken op 4 november.
Horst aan de Maas dat zijn wij
Een tikje verlegen, bescheiden en nuchter. Harde werkers, die weten wat ze hebben bereikt, maar soms nog te weinig stilstaan bij hoe bijzonder dat eigenlijk is. Horst aan de Maas is geboren op het snijvlak van veen, zand en klei. In de afgelopen 100 jaar is Horst aan de Maas uitgegroeid tot een van de meest welvarende en gelukkige gemeentes van Nederland. Misschien zelfs wel van de wereld. En dat hebben we te danken aan onze grootouders. Zij hebben Horst aan de Maas getransformeerd; van slechte grond, naar agrarisch koploper van de wereld. Hoe? Door samen aan te pakken. Met vindingrijkheid en hard werken.
Wij zijn aanpakkers en zorgen er samen voor dat we toewerken naar een gezonde, duurzame en veilige samenleving waar we met elkaar leven, wonen en werken. 16 hechte dorpen met trotse inwoners, waar het fijn is om op te groeien en waar je gezond en gelukkig oud kunt worden. Nu en in de toekomst.