Adviseur Dienstverlening

Over de vacature

Openingsdatum
24 november 2025
Sluitingsdatum
14 december 2025
Uren per week
32 - 36 uur
Salaris
€ 3742 - € 5519
Vakgebied
Dienstverlening/facilitair

Ben jij een verbinder met oog voor de inwoner, die energie krijgt van het versterken van dienstverlening? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Als adviseur dienstverlening vervul je een sleutelrol in het optimaliseren van onze dienstverlening. Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling, implementatie en monitoring van de algehele dienstverlening. Je voert kwaliteitstoetsingen uit, geeft op basis daarvan advies aan de organisatie en zorgt voor de opvolging, bijvoorbeeld door het opstellen van rapportages en het bespreken van verbeteracties. Je geeft leiding aan de projecten die de dienstverlening raken en zorgt voor de samenhang ertussen. Als pionier ga jij uitdagingen aan in situaties waarin processen niet altijd vaststaan en belangen soms tegenstrijdig zijn. Als een echte ambassadeur enthousiasmeer je anderen in de organisatie om de dienstverlening continue te optimaliseren in lijn met de geformuleerde visie en binnen realistische mogelijkheden. 

Adviseur dienstverlening 
32 - 36 uren  

Het team 
Je bent onderdeel van het team dienstverlening en participatie en jouw rol loopt door de hele organisatie daar waar nodig! Het team zorgt voor het samenbrengen en optimaliseren van de interne dienstverlening.  

Wat doe jij?  

  • Je verbindt en creëert draagvlak om dienstverlening te optimaliseren;
  • Je organiseert het uitvoeren en evalueren van klantonderzoeken bij onze bewoners;
  • Je maakt beleid op dienstverlening en adviseert aan collega’s over de uitrol en implementatie;
  • Je stuurt projecten op het gebied van dienstverlening aan; 
  • Je onderhoudt relaties met in- en externe stakeholders zoals leveranciers en politie; 
  • Je stelt kwaliteits- en servicenormen op, bewaakt deze en doet hiervoor verbetervoorstellen;
  • Je coacht collega’s en teams in de organisatie om klantgerichte dienstverlening te verbeteren en ondersteunt hen in het ontwikkelen van houding en gedrag dat bijdraagt aan het leveren van hoge kwaliteit aan onze inwoners;
  • Je draagt de uitgangspunten van dienstverlening uit en borgt dat alle dienstverlenende uitingen of projecten daaraan bij dragen;
  • Je stelt lange termijn doelen voor dienstverlening en borgt deze in projecten;
  • Je coördineert de dienstverlening binnen de hele organisatie en bent het aanspreekpunt over de dienstverlening.


 Jouw werkweek
Als adviseur dienstverlening begin je je week met de energie om echte verandering te maken. Elke dag werk je samen met verschillende teams om onze dienstverlening te optimaliseren. Misschien begin je de ochtend wel met het organiseren van een klantonderzoek, waarin je inzichten verzamelt die onze dienstverlening direct kunnen verbeteren. Vervolgens werk je verder aan een beleid en geef je advies aan collega’s over de uitrol van nieuwe initiatieven. Tegelijkertijd geef je leiding aan projecten die de kwaliteit van onze dienstverlening verhogen; van het opstellen van servicenormen tot het adviseren over verbeteracties. Kortom, je week zit boordevol afwisseling: van beleidsontwikkeling tot de praktische uitvoering en coaching van collega's, waarbij je altijd streeft naar een betere dienstverlening voor de inwoners. 

Een collega aan het woord
"Met de start van het verbeterspoor dienstverlening zijn we gestart met het optimaliseren en verbeteren van de interne dienstverlening. Met korte termijn doelen en daaraan gekoppelde acties die vernieuwend, actief bijdragen aan verbetering zien we al resultaat. Het is nu tijd om de start te borgen in de organisatie. En daarvoor hebben we jou nodig. Iemand die een hart heeft voor dienstverlening en zorgt dat dit onderdeel geborgd en zichtbaar blijft in de organisatie, telkens aansluit bij de tijd waarin we leven en bij de behoeften." Lisa Elbers - Opgavemanager 

Kennis & kwaliteiten

  • Je bent innovatief, energiek en enthousiast; 
  • Je bent een verbinder en netwerker;
  • Je bent proactief en initiatiefrijk;
  • Je beschikt over politieke en organisatiesensitiviteit; 
  • Je beschikt over een HBO-/WO- werk- en denkniveau; 
  • Werkervaring in (gemeentelijke) dienstverlening is wenselijk.


Dit bieden wij jou 

  • De functie is ingedeeld in schaal 10. Dit is minimaal € 3.742,-- en maximaal €5.519,--bruto per maand (bij een fulltime dienstverband). De inschaling vindt marktconform plaats op grond van opleiding en ervaring, eventueel in een aanloopschaal.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder het Individueel Keuzebudget (IKB 17,05% van het brutosalaris), reiskostenvergoeding, fietsplanregeling en de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen door opleidingen en trainingen. 
  • Deze functie wordt in eerste instantie voor een jaar ingevuld. Zijn we daarna allebei tevreden? Dan gaan we samen verder en krijg je een dienstverband voor onbepaalde tijd. 
  • Uitstekende pensioenregeling via ABP.
  • Mogelijkheid tot aankopen van extra verlofdagen.


Heb je nog vragen?
Neem voor meer informatie over de inhoud van de functie contact op met Henriette Arts, afdelingshoofd KCC & Burgerzaken via 077 477 94 59. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Nathalie Leenen, Corporate Recruiter. Je kunt haar bereiken via 077 477 97 81.


Het sollicitatieproces

Is deze functie echt iets voor jou en solliciteer jij intern? Stuur ons dan uiterlijk 23 november een motivatie en cv via www.banenpleinlimburg.nl. Ben jij een externe kandidaat reageer dan uiterlijk op 14 december


Zet alvast in je agenda 

De 1e gesprekken vinden plaats op 16 december en de 2e gesprekken op 19 december


Horst aan de Maas dat zijn wij 
Een tikje verlegen, bescheiden en nuchter. Harde werkers, die weten wat ze hebben bereikt, maar soms nog te weinig stilstaan bij hoe bijzonder dat eigenlijk is. Horst aan de Maas is geboren op het snijvlak van veen, zand en klei. In de afgelopen 100 jaar is Horst aan de Maas uitgegroeid tot een van de meest welvarende en gelukkige gemeentes van Nederland. Misschien zelfs wel van de wereld. En dat hebben we te danken aan onze grootouders. Zij hebben Horst aan de Maas getransformeerd; van slechte grond, naar agrarisch koploper van de wereld. Hoe? Door samen aan te pakken. Met vindingrijkheid en hard werken. Wij zijn aanpakkers en zorgen er samen voor dat we toewerken naar een gezonde, duurzame en veilige samenleving waar we met elkaar leven, wonen en werken. 16 hechte dorpen met trotse inwoners, waar het fijn is om op te groeien en waar je gezond en gelukkig oud kunt worden. Nu en in de toekomst.