Uittreksel BRP

Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Horst aan de Maas woont? Dan vraagt u een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) aan.

Aanvragen

Direct digitaal regelen

U betaalt via onze internetkassa (iDEAL). U krijgt het uittreksel BRP binnen 5 werkdagen met de post thuisgestuurd.

Persoonlijk aanvragen op gemeentehuis

maakt een afspraak voor een aanvraag bij de balie. U krijgt het uittreksel na bezoek meteen mee. Neem uw pinpas en een geldig identiteitsbewijs mee.

Een gezinsuittreksel kunt u alleen bij de balie aanvragen.

Aanvragen met machtiging

U mag voor iemand anders een uittreksel aanvragen in het gemeentehuis. Of iemand anders voor u. Dat kan alleen met een machtiging. Maak hiervoor een afspraak. De gemachtigde neemt deze 3 documenten mee naar de afspraak:

  • eigen legitimatiebewijs
  • een kopie van het legitimatiebewijs van de persoon op het uittreksel
  • een ingevuld en ondertekend machtigingsformulier

Wie kan een uittreksel aanvragen?

  • Uzelf
  • Uw kind dat bij u woont (jonger dan 16 jaar)
  • Iemand die hiervoor gemachtigd is
  • Curator voor curatele
  • Als erfgenaam of wettelijk vertegenwoordiger kunt u een uittreksel voor iemand anders aanvragen (meenemen: kopie geldig identiteitsbewijs van deze persoon)

Prijs

  • Uittreksel BRP (1 persoon, via internet): € 4,80
  • Uittreksel BRP (1 persoon, aan de balie): € 7,20
  • Gezinsuittreksel BRP (meer personen, aan de balie): € 9,55
  • Internationaal uittreksel BRP (meer talen, aan de balie): € 12,95

Een uittreksel voor uw ouderdomspensioen is gratis. Neem bij de aanvraag de brief van het pensioenfonds mee.