Melden problemen met verhuurders
Zoekt of huurt u een woning? En vindt u dat de verhuurder zich niet netjes gedraagt? Bijvoorbeeld omdat de verhuurder u discrimineert of bedreigt. Of een te hoge borg vraagt of oneerlijke servicekosten rekent. U kunt ongewenst gedrag van verhuurders melden.
Want to report in English? Click on the button 'Melden'. The report is also available in English.
Wat kunt u melden?
U kunt een melding doen over deze situaties:
- De verhuurder discrimineert u;
- De verhuurder bedreigt u of maakt u bang;
- De verhuurder vraagt een te hoge waarborgsom. Een borg mag nooit meer zijn dan 2 maanden huur;
- De verhuurder maakt geen schriftelijk huurcontract;
- De verhuurder geeft u geen goede informatie over:
- uw rechten en plichten bij de huur van de woning als die niet in het huurcontract staan;
- de hoogte van de borg en wanneer u die terugkrijgt als het huurcontract stopt;
- hoe u met de verhuurder in contact kunt komen;
- hoe u met het meldpunt ongewenst verhuurgedrag in contact kunt komen;
- de servicekosten. U moet een compleet overzicht van de kosten krijgen.
- De verhuurbemiddelaar vraagt bemiddelingskosten.
Gaat uw melding over Wonen Limburg of Woonwenz? Dan kunt u de klacht bij de klachtencommissie van Wonen Limburg of Woonwenz melden.
Na uw melding
Uw melding bekijken we zo snel mogelijk. Een medewerker van de gemeente neemt daarna contact met u op om te bespreken wat de gemeente kan doen. Soms kunnen we u geen informatie geven. Bijvoorbeeld omdat u de melding anoniem deed.
Prijs
Gratis