Administratief medewerker Meedoen en Geldzaken
Over de vacature
- Openingsdatum
- 28 februari 2025
- Sluitingsdatum
- 19 maart 2025
- Uren per week
- 36
- Salaris
- € 2700 - € 3831
- Vakgebied
- Administratief/secretarieel, Welzijn
In verband met doorstroom zijn wij binnen ons team Meedoen en Geldzaken op zoek naar een nieuwe collega:
Administratief medewerker Meedoen en Geldzaken
Afdeling Werk, Inkomen en Zorg
(36 uur)
Het team
Je werkt zelfstandig, maar kunt rekenen op een team dat altijd voor jou klaarstaat. Je zorgt samen met de frontofficemedewerkers dat de ondersteuning en zorg voor de inwoners van de gemeente goed geregeld is. Het liefst natuurlijk dicht bij de inwoner. Samen zorgen de front -en backoffice ervoor dat inwoners de hulp krijgen die nodig is, nu en in de toekomst. Dit vraagt om klant- en resultaatgerichtheid, professionaliteit, creativiteit en betrokkenheid. Het team Meedoen en Geldzaken bestaat uit 27 medewerkers front- en backoffice, en we zijn samen volop in beweging en ontwikkeling. Jij kunt hier een steentje aan bijdragen en meedenken; ontwikkelen doen we namelijk samen. De missie van het team is:
"Wij zijn trotse professionals die midden in de samenleving staan van waaruit we verbinding maken met de inwoners om de zelfredzaamheid en maatschappelijke participatie te bevorderen."
Om dit te bereiken vinden we het belangrijk dat we elkaar inspireren en faciliteren. We willen een team zijn waar alles bespreekbaar is of wordt gemaakt. Waar je jezelf kan zijn, de ruimte krijgt om te denken en te groeien. Én waar je kritisch naar jezelf en anderen mag kijken om elkaar te helpen ontwikkelen. In jouw functie krijg je voldoende ruimte om te doen wat nodig is.
Wat doe jij?
- Je zorgt samen met je collega’s voor de verwerking van mutaties van uitkeringen Participatiewet;
- Je onderzoekt, rapporteert en handelt zelfstandig aanvragen Bijzondere Bijstand en Minimabeleid af;
- Je handelt aanvragen en voorzieningen in het kader van de wet kinderopvang af en verwerkt deze in het landelijk register kinderopvang (LRK);
- Je onderhoudt interne contacten met collega’s van beleid, de frontoffice en juridisch kwaliteit;
- Je onderhoudt externe contacten zoals kinderopvang, VNG en GGD.
- Je ondersteunt en adviseert je collega’s in het frontoffice bij de administratieve afhandeling van hun processen;
- Je bewaakt de voortgang van afhandeling van processen;
- Levert een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van het team en verbetering van de processen.
Jouw werkweek
Samen met je collega’s ga je aan de slag met de administratieve processen die jij die dag oppakt middels de letterverdeling. Je overlegt met de collega’s van het frontoffice over klanten waarbij er aanvullende informatie nodig is of waarbij er onduidelijkheden zijn in de aanvraagprocedure. Samen met collega’s werk je aan het verbeteren van de werkprocessen met steeds weer in je achterhoofd de gewenste kwaliteit van dienstverlening. Je neemt actief deel aan het teamoverleg. Een fijne collegiale samenwerking bereik je door te zorgen dat de afstemming over werkindeling en klantcontacten onderling optimaal verloopt. Je zet je in om de ondersteunende dienstverlening tijdig uit te voeren. Je bent niet bang om aan te pakken en denkt in mogelijkheden.
Een collega aan het woord
Elke maandag starten we met een teamoverleg om werkafspraken door te nemen. Je verwerkt dagelijks binnengekomen aanvragen en beoordeelt deze op rechtmatigheid. Tussendoor beantwoord je vragen van o.a. inwoners per email of telefoon. Ook werk je samen met collega’s om casussen te bespreken. Je speelt een belangrijke rol in het ondersteunen van mensen die financiële hulp nodig hebben. Het gevoel dat je een positieve impact hebt op hun leven geeft veel voldoening. Kortom, elke dag biedt nieuwe uitdagingen en afwisseling!
Jacqueline Verhaegh - medewerker Meedoen & Geldzaken
Kennis & kwaliteiten
- Resultaat- en klantgerichtheid zijn voor jou herkenbare eigenschappen.
- Je bent snel en vaardig in administratieve processen waarbij Microsoft 365 weinig geheimen voor je heeft. Je hebt ervaring met gemeentelijke dienstverleningsapplicaties of kunt je die snel eigen maken. (Corsa, Civision, Isam, Suwinet, Makelaar, LRK)
- Je werkt zorgvuldig en klantgericht. Je gaat uitdagingen niet uit de weg. Je wilt jezelf graag ontwikkelen en deel uitmaken van een professioneel en hecht team.
Dit bieden wij jou
De functie is ingedeeld in schaal 7. Dit is minimaal € 2.700,-- en maximaal € 3.831,-- bruto per maand (bij een fulltime dienstverband). De inschaling vindt marktconform plaats op grond van opleiding en ervaring, eventueel in de aanloopschaal. Daarnaast heeft de gemeente goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder het Individueel Keuzebudget (IKB 17,05% van het brutosalaris), reiskostenvergoeding, fietsplanregeling en de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen middels opleidingen en trainingen.
Deze functie wordt in eerste instantie voor een jaar ingevuld. Zijn we daarna allebei tevreden? Dan gaan we samen verder en krijg je een verlenging van 1 jaar. Het betreft een tijdelijke functie voor maximaal 2 jaar.
Heb je nog vragen?
Neem voor meer informatie over de inhoud van de functie contact op met Evi de Kleijne, teamleider Meedoen en Geldzaken 06-81 96 25 58. Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Nathalie Leenen, Recruiter op 06-81962693.
Het sollicitatieproces
Is deze functie echt iets voor jou ? Stuur ons dan uiterlijk 19 maart een motivatie en cv via bovenstaande sollicitatiebutton.
Zet alvast in je agenda
De 1e gesprekken vinden plaats op 24 maart en de 2e gesprekken op 26 maart in de middag.
Horst aan de Maas dat zijn wij
Een tikje verlegen, bescheiden en nuchter. Harde werkers, die weten wat ze hebben bereikt, maar soms nog te weinig stilstaan bij hoe bijzonder dat eigenlijk is. Horst aan de Maas is geboren op het snijvlak van veen, zand en klei. In de afgelopen 100 jaar is Horst aan de Maas uitgegroeid tot een van de meest welvarende en gelukkige gemeentes van Nederland. Misschien zelfs wel van de wereld. En dat hebben we te danken aan onze grootouders. Zij hebben Horst aan de Maas getransformeerd; van slechte grond, naar agrarisch koploper van de wereld. Hoe? Door samen aan te pakken. Met vindingrijkheid en hard werken. Wij zijn aanpakkers en zorgen er samen voor dat we toewerken naar een gezonde, duurzame en veilige samenleving waar we met elkaar leven, wonen en werken. 16 hechte dorpen met trotse inwoners, waar het fijn is om op te groeien en waar je gezond en gelukkig oud kunt worden. Nu en in de toekomst.