Buurt of straatfeest

Voor een klein feest zoals een straatbarbecue heeft u geen vergunning nodig. Een melding aan de gemeente is voldoende. Graag ontvangen wij deze ten minste vier weken voor aanvang van de activiteit. Gebruik hiervoor het meldingsformulier (pfd, 220 kb). Deze stuurt u op naar:

Gemeente Horst aan de Maas 
Team Ruimtelijke Ordening en Vergunningen
Postbus 6005
5960 AA Horst

Voorwaarden

Om slechts een melding van uw feest te hoeven doen, gelden een aantal voorwaarden:

  • Er zijn niet meer dan 100 mensen tegelijk aanwezig.
  • Het geluidsniveau komt niet hoger dan 105 decibel bronvermogen.
  • Na 1.00 uur 's nachts draait u geen muziek meer.
  • Het verkeer en openbaar vervoer heeft er geen last van als u de straat afsluit.

Voldoet u niet aan deze voorwaarden? Dan heeft u een evenementenvergunning nodig.

Kosten

Het melden van uw buurt- of straatfeest is gratis.

Meer informatie

Wilt u tijdens het feest gebruik maken van een tent? Controleer dan of u een brandveiligheidsvergunning nodig heeft.

Wilt u de straat afsluiten? Zolang het verkeer geen omleiding hoeft te volgen en er geen buslijn door het af te sluiten gebied rijdt, mag u dit zonder toestemming doen. U mag ook materialen lenen van de gemeente om het verkeer te regelen.

Wilt u meer informatie, of even overleggen met de gemeente? Stuur dan een mail naar gemeente@horstaandemaas.nl of bel via (077) 477 97 77. U mag ook langskomen op het gemeentehuis. Dit kan iedere werkdag tussen 9.00 uur en 12.00 uur. Wilt u na 12.00 uur komen? Bel dan voor het maken van een afspraak.