Hulp nodig? Vraag een gesprek aan

Heeft u een vraag over over werk, geld of zorg? Bijvoorbeeld de Wmo, jeugdhulp, maatschappelijk werk, gehandicaptenparkeerkaart, geldzorgen of werk en inkomen? Vraag of wij u terugbellen. We bellen u binnen 3 tot 5 werkdagen terug en bespreken uw vraag met u in een telefoongesprek.

Telefoongesprek

In het telefoongesprek stellen wij u vragen om een goed beeld te krijgen van uw situatie en uw hulpvraag. We kijken altijd eerst wat u zelf kunt doen. Alleen of met de mensen om u heen. Of misschien is er een initiatief in uw buurt waar u hulp kunt krijgen. Zo kunnen we goed omgaan met de middelen en mensen die we hebben. Zodat we ook in de toekomst zorg kunnen blijven bieden én betalen voor wie het echt nodig heeft.

Afhankelijk van uw vraag spreken we een moment af voor een gesprek met onze consulent. Dat kan bij u thuis, maar ook in het gemeentehuis of ergens anders waar u het prettig vindt. Dit kunt u allemaal tijdens het telefoongesprek bespreken.

Gesprek met onze consulent

Tijdens het eerste gesprek met onze consulent bespreekt u uw persoonlijke situatie. We noemen dit gesprek ook wel het 'vraagverhelderingsgesprek'.

Situatie bespreken

Met de consulent bekijkt u of u zelf, met hulp van de mensen om u heen, uw situatie kunt verbeteren. Ook komen de mogelijkheden van informele en professionele ondersteuning of de benodigde voorzieningen aan de orde. Misschien is het mogelijk om thuis te blijven wonen met bijvoorbeeld hulp van een traplift, toiletaanpassing of andere voorzieningen. We zetten ons in voor maatwerk, zodat u precies krijgt wat u nodig heeft.

Hulp bij het gesprek

Als u het fijn vindt kan een familielid of vriend u helpen bij het gesprek met onze consulent. Is dat niet mogelijk? Dan kunt u vragen of een onafhankelijke cliëntondersteuner u helpt. Deze hulp is gratis.

Zorgaanbieders en contract

  • De gemeente Horst aan de Maas heeft met een groot aantal zorgaanbieders contracten afgesloten.
  • Uitgangspunt is dat u zelf vrij kunt kiezen uit deze zorgaanbieders.
  • Bent u niet tevreden over uw huidige zorgaanbieder? Neem contact op met ons.